با لیموترش در تره بار تهران می توان در صادرات موفق شد

لیمو میوه ای بسیار آبدار با طعم ترش قوی است. لیموترش در تره بار تهران جز مرکباتی است که از خانواده rutaceae است.

معمولاً بسته به نوع آن به شکل بیضی یا گرد در می آید. رنگ آن در زمان بلوغ از سبز تا زرد متغیر است. لیمو که اصالتاً از خاورمیانه در مرزهای چین و هند است.

امروزه در بسیاری از کشورهای حوضه مدیترانه کشت می شود به عنوان مثال به لیموی معروف منتون اشاره کنیم!

لیمو عمدتاً از آب و ویتامین ها تشکیل شده است. این مرکبات حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین C و همچنین ویتامین های B و E است. همچنین این مرکبات حاوی مقادیر زیادی عناصر کمیاب مانند کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است.

میوه آهک، لیموترش کوچکتر، گردتر و پوست نازکتری دارد. خمیر آن انعکاس های سبز زیبایی را ارائه می دهد. دو گونه وجود دارد: Citrus latifolia و Citrus aurantiifolia. تفاوت آهک با لیموی زرد با اسیدیته بارزتر آن است.

لیمو سیاه بومی جنوب غربی ایران در استان فارس است. در واقع آهکی است که چند دقیقه در آب نمک می جوشانند و چند هفته در آفتاب خشک می کنند.

سپس در ابتدا کمی رنگ قهوه ای به خود می گیرد تا زمانی که سیاه شود. معمولاً در مارینادها، له شده در سوپ یا رنده شده استفاده می شود.

اول از همه، غنی از فلاونوئیدها است که اصلی ترین آنها هسپرتین و اریوسیترین است. به گفته محققان، این ترکیبات دارای قدرت آنتی اکسیدانی قوی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد و اثرات مضر آنها بر سلامت کمک می کند.

لیمو که منبع واقعی ویتامین C است، ثابت می کند که دارایی اصلی در تقویت سیستم ایمنی مرتبط با فلاونوئیدها است. به طور کلی، لیمو دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی، ضد باکتری و ضد ویروسی است.

علاوه بر این، باید بدانید که ویتامین C یک متحد عالی در برابر خستگی است!