دکور چوب ضد آب ترموود در منزل پادشاه عربستان بسیار مورد پسند ملکه بود

لازم به ذکر است که فنلاند در صنعت THERMO WOOD پیشرو است. زیرا اولین کشوری بود که تکنولوژی ساخت خود را بدست آورد و اولین خط تولید خود را ایجاد کرد.

می توان گفت عمیق ترین و جامع ترین کار تحقیقاتی در زمینه چوب ضد آب ترموود توسط انجمن ترمووود فنلاند (VTT) انجام شده است. امروزه چوب ترمووود با استفاده از روش توسعه یافته توسط انجمن ترمووود فنلاند تولید می شود.

به طور خلاصه در فرآیند تولید ترمووود علاوه بر محافظت از چوب با بخار، چوب را تا دمای 180 تا 215 درجه سانتیگراد گرم می کنند که در این مرحله گفته می شود که چوب فرآوری شده است.

بخار آب علاوه بر نقش محافظتی خود، بر تغییرات شیمیایی ناشی از چوب نیز تأثیر می گذارد. بنابراین ثمره این روش یعنی همان عملیات حرارتی ترمووود محصولی است که به ترمووود معروف است.

جالب است بدانید با توجه به طبیعی بودن چوب، این محصول نیز جزئی از طبیعت است و بسیار سازگار با محیط زیست به طور کلی فرآیند تصفیه چوب برای تولید ترمووود روش های کاملا متفاوتی با استفاده از روغن، بخار آب دارد.

فرآیند چوب ترمو نما روش های مختلفی دارد که در آن از روغن، بخار آب و … استفاده می شود. در تمامی این فرآیندها سه مرحله خشک کردن، گرمایش و سرمایش انجام می شود. مارک های عرضه کننده چوب در فضای باز عمدتا فنلاندی هستند.

لازم به ذکر است که در این فرآیند رنگ چوب نیز کمی تیره می شود و در شرایط تغییر رطوبت متعادل تر از چوب معمولی می شود. یعنی رنگ چوب از سفید روشن به قهوه ای تیره تغییر می کند.

شایان ذکر است این محصول از نظر عایق حرارتی قویتر بوده و در برابر پوسیدگی نیز مقاوم است. اندازه گیری ها همچنین نشان می دهد که میزان تغییر ابعاد در ترمووود حداقل است.

به طور خلاصه در فرآیند عملیات حرارتی، چوب با دمای حدود 180 تا 215 درجه سانتیگراد با بخار آب و گردش هوا در کوره باقی می ماند تا زمانی که هسته چوب به دمای مطلوب برسد. در قسمت زیر مراحل این فرآیند را برای شما آورده ایم: