مردی با تابلو سوزن دوزی می تواند قالیچه پرنده بسازد

کنده دوزی که به نام گلدوزی برجسته یا همان تابلو سوزن دوزی نیز شناخته می شود، در اواسط دهه 1600 در انگلستان ایجاد شد. این تکنیک، گلدوزی با دست را به سطح بعدی (به معنای واقعی کلمه) با ساختن روی دوخت های اولیه برای ایجاد طرح های سه بعدی می برد.

هنرمندان گلدوزی کنده دوزی با استفاده از پارچه به عنوان پایه، آثار خود را با لایه بندی دوخت، افزودن تزئینات سه بعدی مانند مهره ها، یا دوخت دور شکل ها، سیم ها و بالشتک ها خلق می کنند.

طبیعت موضوعی بسیار محبوب برای هنرمندان استامپ است. یک صنعتگر که در اینستاگرام با نام Stitch and Bone شناخته می شود از مهره ها و پارچه های ضخیم برای ایجاد حشرات زیبای پارچه ای استفاده می کند، در حالی که هنرمند فرانسوی En Avril تصاویر حیوانات خود را به سنجاق های بافتی باورنکردنی تبدیل می کند.

نقاشی با نخ که گاهی به آن نقاشی سوزنی می گویند، نوعی گلدوزی است که از ترکیب دوخت های بلند و کوتاه و رنگ های متنوع برای تولید تصاویری شبیه نقاشی های پارچه ای استفاده می کند.

تابلو

با استفاده از چندین رنگ و رنگ نخ گلدوزی، هر دوخت مانند یک ضربه قلم مو است که در بعدی ادغام می شود.

بسته به پارچه و نخ مورد استفاده، قطعات نقاشی با نخ می توانند از نظر بصری شبیه به یک نقاشی امپرسیونیستی یا یک اثر هنری فوتورئالیستی به نظر برسند.

بسیاری از هنرمندان معاصر این رویکرد ویژه بیانگر را اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال، هنرمند ساکن کیپ تاون، دانیل کلاف، از نخ های ضخیم و واضح برای ایجاد پرتره های با جزئیات فوق العاده استفاده می کند.

وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی او را برای «نقاشی با نخ» تشویق می‌کند، او به My Modern Met می‌گوید: من گلدوزی را از طریق مجموعه‌ای از اشتباهات و فرصت‌ها پیدا کردم.

تقریباً به طور تصادفی با آن برخورد کردم، در ابتدا روی یک تکه نمد با نخ دودل کردم و به آرامی رنگ ها را اضافه کردم.